CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Friday, December 5, 2008

Orang Lain Boleh, Kenapa Tidak Kita?

setelah sekian lama, akhirnya aku dapat gak gune PC kat umah ni...
xde la penting sgt. tapi au nak meng'update'kan jalan citer idup aku yg ntah pape kat blog ni.

result baru je kuar.. pointer aku, bley la... ckup makan. tapi yg lawaknye, aku x sgka akan dpat result tu. aku bajet lagi rendah r... so aku erpikir, betapa rendahnye graf diturunkan smpai aku pn leh dpt tinggi. tapi agak kecewa ble dapat tau yg KMPK berada di ranking 2nd last. yg last skali labuan. maksudnye, KMPK last kat semenanjung r. rendah gle.... konfem pengarah mengamuk.

so, aku trget utk sem 2 ni, aku akn try sedaya upaya n harap better dari sem 1 r supaya dpt r menaikkan taraf KMPK ni. cewah!!! maybe org akn pndg, "eleh, kalo stakat ko sorg, bkn ada beza pape pn". lantak r org nak ckp pe. at least ak ada gak terniat nak menaikkan lg diri aku.

kadang2 aku xpaham, nape org kiter suke merendah2kn diri diorang sendiri? ble tnye pe trget diorang, pe cte2 diorang, msti jwab, "xde r trget tiggi", "cte2 bese je. aku blaja ni pn, bkn sbb aku minat." "ala, kiter blaja sungguh2 pn, pointer rndh gak. bkn leh lawan ngan bdk2 non-malay pn"

nape pk macam tu? bodoh sgt ke org kiter ni? kalo kiter bodoh, bgtau aku spe yg dpt 21A SPM tahun lps? bkn ke die bdk MELAYU n ISLAM? org kiter kan tu? kalo die leh wat, naper kiter xleh? xpham aku ngan pmikiran org di takuk lme ni. kat dunia ni, xde org yg dilahirkan tbe2 genius n xde spe pn yg dilahirkan utk jd bodoh selame2nye. cbe la pk mcm pe yg bdk2 non malay tu pk. diorang jd cmtu coz byk cbrn yg prlu dihadapi n dats y diorang improve diri diorang supaya sme level ngan cbrn2 kat dunia ni.

tapi org kiter? ada je ckit cbrn, trus give up. kata xleh r, susah r, xpaham r, xreti r. kalo btol r sume mnde2 tu, nape bdk len leh wat? pe bezanye diorang ngan kiter? mnde tu yg aku asyik pk time blaja. mmg aku ngaku, aku pnye prestasi makin trok. sbb tu aku nak majukn ckit dri ak. harap2 termakbul la cte2 aku yg xseberape ni... amin.. (^.^)

1 comments:

Z said...

teruskan usaha...