CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, December 25, 2008

Kereta Api Yang Berapi...

Ingat nak timba pengalaman ckit, rupa2nya jadi banyak!!!

Besenye tiap kali balik kl, aku akan naik bas. But for this time, I chose to take a train ride, right from Perak to KL.

Abis je kuliah, aku pack sume barang n trus tunggu kat pondok pak guard. Kitorang dah tempah 2 van coz skang ni kitorang wat rombongan beramai2 utk balik naik tren. 12 orang sume skali... 5 boys and 7 girls. Kirenye there is a van for each gender r.

Tren pukul 6 but kitorang still ada kat pondok pak guard tu mase pukul 5. Xde van yang amik kitorang. Pe jadi ni? Dimanakah van penyelamat tu? One of my ex-tutor mate yg dah selamat naik bas gelakkan aku coz still tercacak macam tugu negara kat depan kolej. Die cakap aku xde keje coz nak balik nek tren.

"Ello, aku nak timba pengalamn r!!!!"

Mmg dah masuk tahap frust menonggeng bile kitorang dapat tau yg tren tu punctual gle. Mmbr aku ckp die lambat 5 minit je tapi tren dah lepas. Secara x langsungnye, sume yang ada kat ctu rase cam nak wat solat hajat memohon hidayah supaya tren x terlepas. Huhu...

Tiba-tiba, keajaiban berlaku coz ada 1 van kat depan pak guard. Kitorang tanpa segan silu trus menyumbat masuk diri masing2 kat dalam tu. Kitorang sumbat sume 12 org dalam van sempit tu. Jap, termasuk driver, 13 ORANG!!!! 6 orang budak pempuan dok belakang. Aku siap kene pangku orang lak tu. 50 minit perjalanan wei....

Kitorang sampai kul 6.15. Aku dah pikir yang tren mesti dah terlepas pnye. Tapi bile stop je kat depan stesen tu, aku nampak ada objek besi kelabu yang panjang gile kat stesen tu..

TREN!!!! KERETA API!!! CEPAT KUAR WEI!!!!

Pe lagi, bile van tu stop, sume keluar berpusu2. Orang kiri kanan tgk je coz kat citu x ramai org, lengang n kitorang wat keajaiban coz 12 org kuar dari van yg kecik tu. Masing2 wat citer hindustan, berlari kejar tren. Dah macam anak kambing je, berlari dalam barisan...

Akhirnye, kitorang dapat gak masuk dalam tren tu. Wa, rase cam nak wat sujud syukur je kat ctu!!!! Alhamdulillah!!!!! (T.T)

0 comments: